Sajtókapcsolat
Schubauer Krisztina
Kommunikációs menedzser
Menü
Hírlevél feliratkozás

Hírek

Webáruházakra szabva – Webshippy
Webáruházakra szabva – Webshippy
Webáruházak részére nyújt kiszervezett logisztikai tevékenységet a Webshippy. A startup leveszi az online shopok válláról a termékek tárolásával, a rendelések összeállításával, a számlázással, a postázással, valamint a visszáru kezelésével járó feladatokat. Az ötlet eredetisége az egyedi megközelítésben, valamint az emberi hibát kizáró automatizálásban rejlik. A csapat szakemberei egy olyan rendeléskezelő szoftvert fejlesztettek, amely képes rákapcsolódni az ismertebb webáruházmotorokra, online számlázókra, logisztikai alvállalkozói rendszerekre, és mindezekkel élőben szinkronizálja az adatokat.

Webshippy 2016 nyarán indult, eleinte saját forrásból fedezték a költségeket. Az alapító, Perényi András releváns tapasztalatokat szerzett, hiszen korábban két webshopot is üzemeltetett. Vorobcsuk Zoltán társalapítóként valamivel később csatlakozott a projekthez, közgazdász végzettségére alapozva az operatív és az értékesítési feladatokért felel. A 30 fős csapat jelenleg is bővül, az alkalmazottak nagy részét az elmúlt fél évben vették fel. „Vállalkozásunk a növekedési fázis elején áll, amikor a startup vállalattá válik. Sorban állnak az ügyfelek, azon dolgozunk, hogy ki tudjuk őket szolgálni. Most kell megtalálni minden részleg vezetésére a megfelelő menedzsert, most teremtünk szervezetet az organizált káoszból”  – mondta el Perényi András.

Kívülről jött innováció 

A nagyjából 120 ügyfelet kiszolgáló cég 2017 januárjában indította el szolgáltatását, és decemberben költöztek át egy 1200 négyzetméteres logisztikai központba. Olyan cégekkel szerződtek már, mint a Butlers, a Nanushka, a Trilak vagy a Helia-D. Perényi András szerint sikerük egyik titka az, hogy sok, mások által már felkínált dologra találtak olcsóbb megoldást, ilyen például a vonalkódos polcazonosító rendszer működtetéséhez szükséges eszközök beszerzése, valamint a saját fejlesztésű hardveres eszközzel való csomagolás. „A piacon található hasonló megoldások logisztikai oldalról érkeztek, mi viszont IT-s, marketinges, webshopos oldalról jövünk. Az innováció mindig kívülről érkezik. Az iPhone esetében sem egy telefongyártó, hanem egy számítógépgyártó csinált innovációt. Kicsit olyan az is, ahogyan mi közelítettük meg a piacot. Más kiszervezett logisztikai cégek sem csinálják máshogy, mint maguk a webshopok, mi viszont saját szoftvert fejlesztettünk, amit folyamatosan csiszolunk” – mutatott rá Perényi András. A vállalkozás jelenleg arra koncentrál, hogy ne nőjön túl gyorsan. Az alapító szerint most a folyamatok szabályozása, a szerepkörök meghatározása, a megfelelő vezetők megtalálása, tehát a szervezetfejlesztés jelenti a legnagyobb kihívást. A rendszer működésének beállítása mellett a következő lépések között szerepel a vállalkozás által megcélzott ügyfelek elérése. Emellett az alapítók új, nem logisztikai szolgáltatásokat is indítanának. A Webshippy 2019-ben nyitna a külföldi, valószínűleg a szlovák és a román piac felé, emellett további terveik is vannak. Felmerült, hogy az értékesítésben is segítenék a velük szerződött webáruházakat, és egy olyan okos szortírozó prototípust is építenek, amellyel fél órára csökkenthetők az amúgy többórás munkafolyamatok. Perényi András az exitet 3-5 év múlva látja megvalósíthatónak, már most is vannak olyan piaci szereplők, amelyek felfigyeltek a startupra.

Elsőnek lenni

Az alapítók saját forrásból körülbelül 10 millió forintot költöttek a projektjükre, a Hiventures az első külső befektető a vállalkozás életében. Az elnyert 150 millió forint nagy részét HR-erőforrásokra, bérleti díjak megfizetésére költi a csapat, emellett marketingköltségeket is fedeznek a tőkéből. Terveik szerint ez az összeg nagyjából másfél évre lesz elegendő, aztán újabb befektetést szeretnének. Az év elején kapták meg a Hiventures támogatását, viszont az alapítók egyértelműen látják, hogy a tőkeinjekció nélkül nem tudtak volna ennyire biztosan és ekkorát lépni.

„Nagyon jó trendet lovagolunk meg, jó választ adtunk egy élő problémára, de sokan állnak sorban. Biztos vagyok abban, hogy most is sok cég próbálkozik azzal, amivel mi. Elengedhetetlen a piacon, hogy elsők legyünk, és a leggyorsabban növekedjünk, ez a tőkebefektetés pontosan ebben segít” – mutatott rá Perényi András.

Vissza
© IntroWeb | 2017