Sajtókapcsolat
Schubauer Krisztina
Kommunikációs menedzser
Menü
Hírlevél feliratkozás

Hírek

Szállítás okosan
Szállítás okosan
Magánszemélyeknek és vállalatoknak segít szállítási feladataik megversenyeztetésében, valamint a legjobb ajánlat megtalálásában a fuvar.hu. A szolgáltatás egyszerű és gyors: a megbízó feltölti az ajánlatkérését egy weboldalra, ahol a kompetens fuvarozó felhasználók licit formájában ajánlatokat adhatnak, amelyek közül a megbízó kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet.

„Nyolc hónapja indultunk, és ez idő alatt bebizonyítottuk, hogy valóban jelentős időt és költséget tudunk meg­takarítani a felhasználóinknak. Sok cég visszatérő felhasználóként több ajánlat­kérést is feltöltött már, és folyamatosan növekszik az aktív felhasználói bázisunk mindkét kategóriánkban” – emelte ki Szucsányi-Borza Sebestyén, a fuvar.hu ügyvezető társalapítója.

A jelenleg inkubációs fázisban lévő cégre nagyjából fél éve figyeltek fel a piac nagy szereplői, akik így jelentős összegeket spórolhatnak meg. A DHL Freight licitált az oldalukon és együttműködést kezdeményezett a startuppal, amely hamarosan a szomszédos országokban is elérhetővé válhat. A szol­gáltatás regisztrált felhasználóinak szá­ma már meghaladja az ezer főt. „Volt olyan felhasználónk, akinek 230 ezer forintot tudtunk spórolni egyetlen szállítási fel­adattal. Az átlagos megtakarítás pedig 32 százalék jelenleg az oldalunkon” – tette hozzá Haraszty Gábor, a fuvar.hu ügyvezető társalapítója.

Befektetett milliók

Az MVP (minimum viable product) fej­lesztését az alapítók saját erőből végezték el 2016–2017-ben, ezután a kész prototí­pussal kerestek tőkét a tervezett növeke­déshez. A startup eddig kilencmillió forintot kapott a Hiventures alapjából, amit ter­mékfejlesztésre, validációra, munkabérre, marketingre, szakértői díjak megfizetésére, valamint irodabérlésre fordítottak. A fuvar. hu volt a Hiventures első GINOP Inkubáci­ós befektetése. A csapat már prezentálta következő tőkeigényét a Hiventures befek­tetési bizottsága előtt. „Bizakodók vagyunk a folytatást illetően, ez a befektetés, ha létrejön, akkor körülbelül 10 hónapra ele­gendő finanszírozást jelent a csapatnak, a marketing- és bérköltségeket tudjuk jelentősen fejleszteni” – mondta el Szu­csányi-Borza Sebestyén.

A vállalkozás a pénzen túl további támogatást is kapott a Hiventurestől: különféle eseményekre való meghívá­sokkal, meetupokon való részvételi lehetőségekkel, mentorral segítik a szakemberek a startupot. „A Hiventu­res mentor pooljából Szesztay Pétert választottuk, mert fiatalos lendülete, sokéves munkatapasztalata rögtön hoz­zá tudott tenni csapatunk munkájához. Heti egyeztetések formájában vitatjuk meg a cég ügyeit és a fejlődésünk irányát” – mondta el Haraszty Gábor.

Bár a csapat a legnagyobb segítséget a finanszírozási probléma megoldá­sában kapta a Hiventurestől, emellett sokat tanultak a tőkebevonás meneté­ről, jogi hátteréről, az ezzel kapcsola­tos lehetőségekről és elvárásokról is, valamint arról, hogy milyen egy harmo­nikus együttműködés a befektető és a cég között.

Nagyra nőni

Szucsányi-Borza Sebestyén szerint az időt, mint faktort egy startup nem vehe­ti félvállról, többek között ezért is jelentős segítség az, hogy a Hiventures tőkebefekte­tésének köszönhetően a vállalkozás sokkal rövidebb idő alatt érhette el eddigi céljait. A cég növekedése egyelőre nem egyenletes, a fejlesztések és kísérletezések miatt még inkább hullámzás jellemzi. A fuvar.hu csapata jelenleg a felhasználók igényeire fókuszál, valamint az olyan külföldi startupok munkás­ságára, amelyek hasonló megoldásokkal sikereket értek el. Az alapítók a termékfejlesz­tést és a marketingcsatornák azonosítását érzik jelenleg a legnagyobb kihívásnak.

A csapat a fejlesztésre koncentrál, ennek segítségével szeretnék konverziószámaikat eljuttatni a projekt skálázhatóságáig. A kö­zeljövőben többek között az online fizetést, az instant árat (a feltöltés pillanatától legyen ajánlat), valamint a tendereztetést fejlesztik, jövőre pedig szeretnék a régió más orszá­gaiban is megvetni a lábukat. Távlati céljaik között szerepel, hogy regionális szinten meghatározó aukciósplatformmá nőjenek a közúti teherszállítás területén, az exit lehető­ségének megteremtése pedig a befektető­vel közös érdekük.

"Kísérletezünk innovatív fuvarszer­vezési megoldásokkal, amelyeket szűkebb felhasználói körben tesztelünk, és ha sikeresnek bizonyulnak, akkor implementáljuk őket. Ezek újdonságnak számítanak a piacon, amelyek közül egy sikeres kísérlet komoly versenyelőnyhöz juttathat minket" – emelte ki Szucsányi-Borza Sebestyén.

Vissza
© IntroWeb | 2017