Sajtókapcsolat
Schubauer Krisztina
Kommunikációs menedzser
Menü
Hírlevél feliratkozás

Hírek

PanIQ Room - Ne pánikolj, a szabadulószoba remek üzlet!
PanIQ Room - Ne pánikolj, a szabadulószoba remek üzlet!
A Magyarországról indult és menedzselt generációs szabadulószoba lánc, amely már Amerikában 7 államban és 11 városban van jelen, küldetésének tekinti, hogy nem mindennapi szintekre emelje a szórakoztatás fogalmát globális szinten.

De amikor Brad Pitt, Juanes vagy Seth Rogan nevét látták meg a foglalási adatbázisban, nekik is kidülledt a szemük. Olyan cégek járnak rendszeresen csapatépítő programra hozzájuk, mint a Google, HP vagy az Apple. Számos egység van építés alatt, és nem csak az USA-ban terjeszkednek, hanem például a Bahamákon és Pakisztánban is. Na de kezdjük az elejéről…

A Paniq room két fő alapítója Gábossy Ákos közgazdász és dr. Horváth Patrik jogász. 2009 környékén ismerkedtek meg, amikor egy közös projekten dolgoztak. A munkakapcsolat később barátsággá változott, az első nagy közös beruházásuk a budapesti KACKAC Játszóház volt. Ezt követte több kisebb-nagyobb szórakoztatóipari és vendéglátós beruházás, amely kellően megágyazott a szabadulószobáknak. Az induláskor csendestársként más barátok is csatlakoztak a PANIQ-hez, illetve azóta Ákos két testvére is rendelkezik üzletrésszel a cégben.

A PANIQ ROOM első két egysége – saját beruházásban – Hollywoodban és San Francisco-ban valósult meg 2014-ben. Később joint venture egységeket nyitottak Miamiban, Phoenixben, Chicagoban, Washington DC-ben, San Jose-ban és más amerikai nagyvárosokban. Azután 2017-ben elkészítették a PANIQ ROOM FRANCHISE dokumentációját és regisztrációját, azóta franchise egységeket létesítenek és üzemeltetnek az USA-ban és azon kívül is.

A Hiventures felé részükről töretlen a bizalom, érzik a törődést és a támogatást; emellett fontosnak tartják megjegyezni, hogy magánbefektetők tömkelegével dolgoztak már együtt kicsiben és nagyban, ahol a döntések többsége érzelmi és nem szakmai alapon dőlt el. Ez egy intézményi befektetővel másképpen működik: „bízunk benne, hogy a jövőben a cég stratégiáját befolyásoló grandiózus döntéseket is kollektív bölcsesség alapján tudjuk meghozni” – jegyzik meg az alapítók.

A Hiventures növekedési programját azért választották, mert mindenképpen szerettek volna olyan tőkebefektetéshez jutni, ami segít azokon a területeken is elmozdulni, ahová saját erőből nem tudtak volna eljutni. A PANIQ cash-flow termelő képessége szerencsére már a befektetést megelőzően is megfelelő volt, ugyanakkor olyan szintű növekedést nem tudtak volna produkálni a Hiventures nélkül, mint amit most kezdtek el. Bíznak benne, hogy a franchise-rendszer fejlesztésébe tett erőfeszítésük és a befektetett tőke 2019. második felétől busásan megtérül.

A Hiventures befektetése révén a PANIQ felkerült a szórakoztatóipar globális térképére. A PANIQ mindenképpen külföldről szeretne kapni egy második befektetési kört. „A mi üzletágunk nagyon tőkeigényes, egyre jobb és jobb egységeket kell csinálni, továbbá jó lenne kicsit költeni ATL reklámra is. A cél az lenne, hogy a szabadulószobák látogatása ne csak egy 'underground' tevékenység legyen, szeretnénk a mozikkal versenyezni” – emelik ki.

Óriási piaci potenciált látnak itthon, a régióban, egész Európában, sőt világszerte is. A szabadulószobák népszerűsége elképesztő, ugyanakkor a minőségi szórakozási lehetőséget kínáló egységek száma még szabad szemmel nem látható ebben az ágazatban.

A külhoni kockázatok között kiemelendő az eltérő jogi környezet, a másfajta ingatlanpiaci sajátosságok, a kulturális különbségek vagy a munkaerőpiaci sajátosságok. A PANIQ jelenleg az USA-ban a legaktívabb. A kinti piacon a verseny nagyon erős, az iparág presztízse rohamosan növekszik.

A munkaerőhiány azonban itt is kihívás: műszaki beállítottságú projektmenedzsereket, helyszíni projektvezetőket korlátlanul keresnek jelenleg is; illetve jó lenne olyan belsős kollégát is találni, aki képes kreatív játékmenetek kitalálására – jegyzik meg az alapítók.

Középtávon, két éven belül szeretnének eljutni 30 egységig globálisan, ráadásul szeretnének minél több olyan egységet, amely már úgynevezett harmadik generációs szobákkal van felszerelve. Az alapítók szerint csak kitartással és szerencsével lehet felépíteni egy ötletet, mert az önmagában semmit sem ér, ha nincsen mögötte kitartó munka, jó üzleti modell és megfelelő partnerek.

Vissza
© IntroWeb | 2017