Sajtókapcsolat
Schubauer Krisztina
Kommunikációs menedzser
Menü
Hírlevél feliratkozás

Hírek

Fix24 - Megoldják, az fix!
Fix24 - Megoldják, az fix!
A fix24.hu alapítói egy könnyen kezelhető online piacteret hoztak létre, amin egymásra találhatnak a kiváló szakemberek és a szolgáltatásokat kereső ügyfelek.

Az online oldal segítségével így akár magánemberek, akár cégek is könnyedén és gyorsan kaphatnak megbízható szakemberektől ajánlatot, a szakemberek pedig új, fizetőképes megrendelőket szerezhetnek.

Mivel az ügyfelek ajánlatkéréseit azonnal és közvetlenül a szolgáltatóknak juttatják el, ezért a fix24.hu rendszere egyszerre támogatja a pályakezdő fiatalokat is, hogy azok egyszerűen kiépíthessék ügyfélkörüket, valamint a marketingköltségeiket csökkenteni kívánó sikeres szakembereket. „Nem titkolt célunk, hogy elősegítsük a szakemberek hazatérését is külföldről, mert a jelenleg kimagasló szakemberhiány eredménye, hogy a magyarországi árak fokozatosan felzárkóznak a külföldiekhez” – véli Turi Sándor, a fix24.hu ügyvezetője.

A vállalkozás alapító tagjai – Turi Sándor mellett – Varga Sebastian, Székelyhidi Milán és Kalácska Zsolt voltak. Mindannyian multinacionális háttérből érkeztek. Turi Sándor egy gyárigazgatói pozíciót hagyott ott a fix24.hu ügyvezetői teendői miatt, Sebastian IT vezető volt és saját vállalkozását adta fel a startup műszaki vezetői székéért. Milán jelenleg is az Allianz alkalmazásában áll senior rendszerszervező pozícióban, Zsolt pedig egy nemzetközi hátterű informatikai szolgáltató központ középvezetője.

A fent említett problémával saját mindennapjaik során találkoztak, egyszerűen semmire nem találtak szakembert. Ráadásul az akkori online megoldások nagyon kezdetlegesnek tűntek.

Az első időkben, fél éven keresztül csak piackutatás folyt, hogy kellően megalapozott legyen a döntés. 2015 elején vették fel az első munkatársakat, majd 2016 év elején élesedett az első változat. Mivel eredetileg is nemzetközi projektnek szánták a fix24-et, ezért az első időszak tesztfázisként működött, folyamatos optimalizálással. Emellett aktívan kerestek befektetőt is: a 2017-es év elején kezdték meg az egyeztetéseket a Hiventuresszel, majd 2017 októberében 150 millió forint befektetést kaptak. Nemrég pedig – elmúlt időszak eredményei alapján – további 200 millió forintos befektetéshez jutottak. A második körös befektetéssel a nemzetközi terjeszkedéshez szükséges tőkét biztosította a Hiventures. Az eddigi tőke segítségével eddig közel háromszorosára nőtt a szakemberbázis, és már harmadik éve, folyamatosan sikerül megduplázni az előző évi árbevételt.

A Hiventures minden tagjával, valamint a befektetési menedzserükkel is nagyon jó a viszony: a legfontosabb együttműködési terület a tőke hatékony elköltése. „A Hiventures szakértői – pénzügyi szakemberek révén – jól és pontosan mutatnak rá a kockázatokra, és kiválóan emelik ki a rendszerben rejlő további bevételi lehetőségeket” – húzza alá Turi Sándor.

Több befektetővel tárgyaltak, de a legtöbb esetben nem érezték kellően validáltnak a fix24-es modellt, amit viszont tőke hiányában nehezen tudtak volna megvalósítani. A Hiventures az első befektetését mérföldkövekre osztotta, és a köröket szigorú teljesítményhez kötötte. Így korrekt módon, a validációval párhuzamosan kapta meg a cég az összeget, szinte úgy, mint amikor egy házat épít valaki, és a bank készültségi foknak megfelelően folyósítja az összeget. „A fix24.hu-t a Hiventuresszel közösen építettük fel” – mondja Turi Sándor.

Jelenleg nemcsak az országban, hanem egész Európában az egyik legégetőbb probléma, hogy megfelelő, megbízható szakembert találjanak az emberek a mindennapi építőipari és egyéb feladatok elvégzésére. Az ügyvezető szerint ez kellően komoly piaci potenciált jelent számukra, amelyet az eddigi eredményeik is bizonyítanak.

Persze minden piacnak megvannak a sajátos adottságai, és minden folyamat, szolgáltatás egy kicsit másképp működik. Bizakodó a cégvezetés, hogy az a modell, amelyet összeállítottak a szolgáltatók és az ügyfelek összekapcsolására, megállja a helyét a külpiacokon is.

Jelenleg IT-fejlesztésben, marketing területeken és tartalomgyártásban szeretnének a legtöbbet erősödni. Cél, hogy egy olyan platformot hozzanak létre, ahol mind a szolgáltató, mind az ügyfél teljes körű megoldást talál a problémájára. Tudja, hogyan lesz megoldva, és hogy ki fogja megcsinálni, mennyiért. Ha pedig az ügyfélnek kérdése van, akkor a szakemberek segítségét kérheti, és egyúttal akár a szolgáltatáshoz kapcsolódó termékeket is megvásárolhatja. A másik kihívás, hogy maga a piac sem alakult még ki teljesen, az emberek számára az a viselkedés idegen, hogy egy szolgáltatót nem személyes ajánlásra, hanem mások javaslatára válasszak ki. Itt is sok még a tennivaló, mert a piacot oktatni is kell az újra – mondja Turi Sándor.

 

Vissza
© IntroWeb | 2017