Sajtókapcsolat
Schubauer Krisztina
Kommunikációs menedzser
Menü
Hírlevél feliratkozás

Hírek

dicomLAB Dental - Műtéti navigáció fogorvosoknak
dicomLAB Dental - Műtéti navigáció fogorvosoknak
A dicomLAB olyan szoftverrendszert és egyedi eszközöket fejleszt, amelyek kiszámíthatóbbá, biztonságosabbá és gyorsabbá teszik a sebészi beavatkozásokat.

Első termékük a SMART Guide, egy navigációs rendszer az implantációval foglalkozó fogorvosok számára. A SMART Guide legnagyobb előnye, hogy megteremtette a technológiai alapjait egy olyan szolgáltatásrendszernek, amely a felhasználó fogorvosok számára kényelmessé és használhatóvá teszi a navigációt.

A digitális világ és az orvostudomány összekapcsolása a kezdetek óta meghatározza a cég szakmai látásmódját. A szájsebész szakvizsgával rendelkező alapító, Varga Endre 2010 és 2011 között Svájcban PhD-s hallgatóként bővítette ismereteit az informatika és a modern gyógyászat társítása kapcsán. Magyarországra visszatérve egy üzleti angyallal és két szoftverfejlesztővel együtt kezdte el felépíteni a dicomLAB-et, amely mára több, mint 25 fős szakemberekből álló csapatra duzzadt és közel 10 országban kínálja szolgáltatásait Európában.

Víziójuk, hogy a navigált sebészetet a mindennapi betegellátás részévé tegyék globálisan. "Navigációval a műtétek legnehezebben elsajátítható és legkockázatosabb része standardizálható, ezáltal biztonságosabb és gyorsabb műtétet tesz lehetővé. Végeredményként kockázatmentesebb beavatkozásban részesülnek a páciensek, sokkal jobb gyógyulási esélyekkel” – fejti ki Dr. Varga Endre ötletgazda, alapító.

A Hiventuresszel rendszeres kapcsolatban vannak a befektetési menedzseren keresztül: a havi és a negyedéves jelentéseinken túl a kiemelt eseményeik és mérföldkövek kapcsán is folyamatosan egyeztetnek. A cég eredményei és a technológia piaci validációja után a nemzetközi piacra lépési és növekedési fázis eléréséhez a Hiventures programja illeszkedett a leginkább.

„A fejlesztéseink, így a megkülönböztető technológiánk és ebből fakadó piaci előnyünk kihasználásához és a piaci terjeszkedésünk megvalósításához ad folyamatos segítséget és stabil hátteret a Hiventures által biztosított tőkeprogram” – teszi hozzá.

A magyar piac rendkívül fontos számukra, de nem a mérete miatt. Egy új és magas minőségű technológiát vezettek be első körben az EU országaiba, és párhuzamosan már készül az amerikai és távol-keleti engedélyeztetés is. A globális lehetőség hatalmas, a technológia egyre elfogadottabb és egyre több potenciális B2B partner szeretne ebből egy falatot.

Az alapítók úgy látják, hogy világviszonylatban is jelentős árbevétellel rendelkező cégek szeretnék maguknak tudni a piacon körvonalazódó lehetőségeket. Szerintük a fogászatban ez a paradigmaváltás meg fog történni – hasonlóan az elektromos autózáshoz –, a kérdés, hogy mikor. Az idő nagy kockázat a kis csapat számára.

Most értékesítés és IT területeken muszáj erősíteni a startupot. Az értékesítési csapatot arra kell felkészíteni, hogy egy dinamikusan változó piacon menedzselje egy high-tech orvostechnológiai termék nemzetközi terjeszkedését. Az IT csapatnak ugyanakkor fel kell nőnie a stabilitás és skálázhatóság megteremtéséhez, mindezt úgy, hogy tele van a csapat új, világszinten egyedülálló fejlesztési ötletekkel.

Jelenleg a legnagyobb kihívásuk a külföldi orvosok magas szinten történő rendszerbe integrálása és oktatása, függetlenül a disztribútoraik szakmai kompetenciáitól. Egy év múlva az értékesítési csatornáik racionalizálása és standardizálása, két év múlva pedig a skálázhatóság megteremtése és a gyártási folyamatok hatékonyságának fejlesztése lesz a kiemelt feladat a cégben.

„Ha most kifognám a beszélő aranyhalat, 2-3 olyan disztribútort kérnék, akik sok-sok potenciális felhasználóhoz juttatnak el minket. Onnan már megoldjuk, abban jók vagyunk…” – beszél az álmairól, terveiről az ötletgazda.

Egy ötlet felépítéséhez Endre szerint az elején elegendő egy-két ember, aki hisz a dologban, sőt inkább úgymond szerelmes az ötletbe. Lényeges, hogy ők különböző perspektívából vizsgálják az ötletet, és képesek legyenek kreatívan továbbgondolni azt. A kezdeti időszakban egy ilyen táptalajon hihetetlen sebességgel tudnak csodák születni. A következő lépésekhez, termékhez, piacra vezetéshez, cégesedéshez már egészen más dolgokra van szükség.

És hogy mi szükséges a sikerhez, az áttöréshez? Endre szerint mindenekelőtt nagymértékű kitartás és türelem, amelyhez egy jó csapat folyamatos támogatása is elengedhetetlen, hogy a legnehezebb periódusokon is tovább lehessen lendülni. A vezetés részéről szükséges az emberek megfelelő „kezelése”, kell tudni priorizálni, és le kell tudni mondani dolgokról, miközben merni kell változni és változtatni a dolgokon.

Vissza
© IntroWeb | 2017